16 januari 2011

Både igår...


... och idag var jag ute och körde.
Igår blev det tröskelträning som det så fint heter (8/2x6) med RocknRoll-Simon på FRA-varvet.
Det är därifrån bilden kommer.
Idag däremot stod det tydligen 5 timmar distans på schemat. Det blev strax över 3.
Simon visade tydligt att han är tuffast i världen efter Jens Voigt och skarvade på till 4,5 timmar.
Det kan ha varit en av de värsta rundor jag kört.
Det var glashalt och regn. + 2 grader är jävligt kallt, speciellt dyngsur på landsvägen.
2 gånger blev jag även duschad av bilförare som är lite sega i kolan, milt sagt och inte saktar in vid vattensamlingar.
Jag hade ingen känsel i fötterna när jag kom hem. Inte fingrarna heller.
Emil var med, men jag vet inte hur långt han skarvade. Vad jag dock vet, är att det var han som vid ett skede mitt i rundan drog igång någon form av tempohöjning och helt plötsligt låg vi i en jäkla fart och trampade. Jag slet och drog för att hänga på.
Det var då Simon, Emil, Peter och jag som körde. De är starka.
Vid 2 tillfällen släppte fästet för mig. Ena gången var vi 3 som halkade samtidigt. Jag lyckades knäppa loss fötterna, kasta hojen och springa mig till balans. Simon med tror jag. Den tredje, jag nämner inga namn, men det blir limE baklänges, lyckades stanna, men drog i backen stillaståendes... (hehe)
Andra gången släppte det för mig i lite mer fart och jag rullade runt ned i diket.
Jag är glad att det är över.

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra söndag, själv blev det inställd tur pga vädret och bristen på dubbdäck. För jag antar att ni har dubbdäck på era CX-hojar?

    SvaraRadera
  2. Tror SuperStaffan var den enda som hade dubb idag.
    Vi andra rullade med vanliga cx-däck. Men dubbar hade ju inte skadat precis.
    Eller bara att hålla oss i skogen istället för lvg.
    Men det går inte att vinna varje gång va? Haha.

    SvaraRadera