13 augusti 2010

En solovinst, en spurtförlust...


... och några hårda intervaller, blev det idag. Jag är inte nöjd med spurtförlusten. Sådant grämer mig ända till nästa gång jag är ute. Nästa gång så jag kan kräva revansch.
Inte mot den andra personen, utan snarare mot mig själv.
Trampa hårdare. Ta i. Vik absolut inte ner dig. Kriga.
Solovinsten var söt som honung. Med ett ryck ut ur en kurva och upp för en backe, så var det bara att luta sig fram mot pannbenet och trampa. Titta inte bakåt. Trampa.
Det gjorde jag och det funkade.
Ibland går det vägen.
Kvällen var ljummen och ljus, men det mörknade på snabbt när det väl satte igång.
Morgonen tycker jag om. Tidiga morgonen. Och en cyklist som rullar iväg.

5 kommentarer:

  1. Ryck och ryck, du fick hjälp av att tvåan var helt oförmögen att hålla en linje genom kurvan :)

    Sen fastnade jag vid broöppningen som var precis efter er. Fett surt.

    Maila mig så ska vi prata lite USA mgille (at) gmail punkt com

    SvaraRadera
  2. Varför stötte du då inte bara ikapp, om du inte anser att det var ett ryck?

    Jasså du fastnade.. Trodde alla var kvar på rullen... Vi stack till Orsabacken och körde spurtintervaller.

    Jag mailar, vi ses på vägen.

    SvaraRadera
  3. Soloutflykten var kunglig! Försökte gå ikapp i backen men benen svek mig :(

    /Staffan

    SvaraRadera
  4. Hehe, tack!
    Ja den satt fint. Det var kul igår.
    Vi ses.

    SvaraRadera
  5. Haha, det var min tanke men han drev längre och längre ut och det gick långsammare och långsammare.

    Sen trodde jag faktiskt vi skulle köra ikapp dig, men icke..

    Mycket ursäkter från mig nu :)

    SvaraRadera