22 augusti 2010

Klubbmästerskap...


... avslutat.
En 4e plats.
Precis innan spurten gick jag och en annan ihop med axlarna. Jag vinglade till och klossen hoppade ur pedalen.
En brant kort backe och sedan lätt uppför. Så såg avslutet ut. Spurten.
Jag knäppte så snabbt jag kunde fast skon i pedalen igen. Sen var det bara att arbeta med låren. Ge allt.
Det gjorde jag. Jag gick om många i backen och tillslut hamnade jag 4a.
För min egen del hade det varit intressant att veta hur jag hamnat om klossen hade fått sitta kvar. Kanske hade resultatet varit det samma.
Kanske inte...
Men så är det. Förste man över mållinjen vinner. Idag var det inte jag. I natt kommer jag ha svårt att somna.

6 kommentarer:

  1. Bra kört Henke!! Antar att startfältet var rätt tufft..så 4:e är ju bra!! Trist med spurten så klart..men det är ju sånt som händer i cykel. /Jonas

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju det. Kepsen av till de som kom före helt enkelt.
    Nästa vecka blir det hårdträning Jonas... pumpa däcken..

    SvaraRadera
  3. Synd med klossen! Vi var några som trodde på dig.

    SvaraRadera
  4. Sweet!
    Egen fan club... Det är belgiskt.
    Tack. Då vet jag att jag ha pressen på mig nästa gång.
    Ses på vägen.

    SvaraRadera