12 april 2010

Att cykla själv...




... är inte lika kul som att cykla med andra. Men ibland så missar en cyklist sin gruppträning för att han inte kommer ur sängen i ottan, eller för att han väljer att stanna och köpa kaffe på väg till där de ska träffas.
Då är det bara att bita i det sura äpplet och åka till Mt Lemmon och köra intervaller.
Härom dagen inträffade något snarlikt och jag körde 20minx3 trögtrampat upp till 12 mile (19,3km) skylten.
Det var segt som hemkola sista 20, men jag trampade. På nedvägen flöt jag fram. Bara rullade och rullade.
Jag var tvungen att stanna och dansa balkan för att det spratt så mycket i kroppen.
Cykelbrännan är distinkt markerad på armar och ben.

3 kommentarer:

  1. Som jag förstått det så är cykelbrännan en riktig statusgrej bland er cyklister.
    Gud nåde den svikare som är ute i solen utan sin out(svenne)fit!

    SvaraRadera
  2. Hehe. Exakt.

    Kanske ska till mexi-haket och käka en (svenne) fajita nu...

    SvaraRadera