02 april 2010

Eftersom mina två...













... världar här i Amerika krockar lite, blir det inte alltid så mycket sömn.
Igår var vi ute på stan och hängde till kl 02:30. 4 h sömn fick jag, innan väckarklockan skrek 06:30 och jag tvingade upp mig och tvångsmatade i mig frukost.
På med rustningen och iväg mot berget.
Jag satt i mitt egna tempo och trampade. Chris (local) och en Andrew (NY) ställde av mig ganska tidigt, men väntade in mig vid ca 11 miles. Sista 4 uppför körde vi ihop. Vi gjorde ca 15 miles (24 km) uppför och ca 40 miles (64 km) totalt. En avslutande spurt som jag var decimetern från att ta hem, mot Chris som jag brukar cykla med. Han är duktig. Stark.
Sen blev det kaffe på "le Buzz", följt av att lirka in cykeln i saaben och köra hem.
I morgon spelar Calexico i stan och jag ska verkligen försöka se dem. Måste hitta ett sätt att ursäkta mig iväg från en påskmiddag lite tidigt bara.
När jag köper mat istället för att laga själv, så kommer det ibland automatiskt i "ta-med-förpackning", även fast jag ska äta där. Riktigt slöseri.
Då får jag dåligt samvete om jag stannar, så jag äter en bit bort istället.

2 kommentarer: