05 april 2010

Det är vikigt...













... att dricka vatten. Hela tiden.
Speciellt om jag ska åka ut på vägen, så bunkrar jag upp med många liter. Munnen känns ofta torr.
I de små städerna mitt i ingenting, där det känns som om det egentligen inte är meningen att finnas någonting, är husen ofta på hjul. Förutom de äldre husen, som ser ut som lilla huset på prärien.
Jag tycker om att stanna längs vägarna och sträcka på benen. Ta några kliv ut i landskapet. Titta efter den onde, den gode och den fule. Nästan 30 grader varmt är det och jag tittar upp på snöklädda berg.
Jag ska nog skaffa en hatt med brett brätte och lära mig spela banjo.
Några prärievargar sprang över vägen och asätarna cirkulerar i luften utan att slå med vingarna.
När jag kommer till staket med skyltar som säger "no trespassing", så lyder jag.

4 kommentarer:

  1. Fan vilka sweeta bilder!

    SvaraRadera
  2. Hallå killen, det verkar vara riktigt skönt där du är, idag är det vitt av snö här hemma igen.
    Jag såg på en bild att du e i grym form, cyckeln gör sitt, ha det bra mannen

    SvaraRadera
  3. jag vill ha allt på bilden med pianot. är det från en loppis?

    SvaraRadera
  4. Ja, det är från en gård med massa flum till salu. Många fina saker, men lite stora att frakta till moder Svea... Men ja, allt tack.

    SvaraRadera