21 april 2010

Närbild av asfalten...






... med allt vad det innebär.
Jag klev in i spurten med ett stenhårt tramp. Om kedjan hoppade eller bakhjulet lyfte är oklart, men jag trampade helt utan motstånd och gick omkull.
Tre stora ömmande landsvägsmärken och flertalet mindre, varav ett lite djupare, en svulstig lårkaka och blåslagen hand blev resultatet. Samt ett nytt styre och nya skor.

Tre dagar senare och jag vilar fortfarande. Jag är trött på att ligga på höger sida och att tvinga mig in i duschen på morgonen. Tro mig, det svider...

13 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig Henrik, tro mig jag vet precis hur det känns...

    Vi som blivit cyklister på äldre dar, som kört mycket Skateboard i våra dagar känner igen smärtan... Du ser ut att må hyfsat bra, men hur gick det med karbonet?

    Mattias

    SvaraRadera
  2. Satan in the street ( satan i gatan )
    Det ser ut att svida en hel del det där du, tur att du klarade facet, försvann skägget i fallet?

    SvaraRadera
  3. Daz some nazty schiit y'all... Hoppas det läker fort så du får upp på stål/karbon?hingsten igen asap

    SvaraRadera
  4. No pain, no gain...

    SvaraRadera
  5. Ja, smärta det får jag min del av tro mig.
    Armen är f**ked up. Föll hårt.
    Skrapsåret på höften/arslet är jobbigt, precis där byxorna sitter.
    I låret och handen har svullnaden avtagit ganska mycket.
    Men armen är jobbig mot mig...
    Långsamt läker jag. För långsamt..

    SvaraRadera
  6. Tänk på att du inte har så bra läkkött i din aktningsvärda ålder... Smart förresten att tracka sin lillebror för åldern.. Peace och bli hel!

    SvaraRadera
  7. Idag e ingen vanlig dag..GRATTIS AS UPP IN A MOTHERF**KER.
    Hoppas att du läker fortare nu när du tagit klivet in i 20++ träsket.
    Ha en underbar dag!
    I födelsedagspresent till dig ska jag ha sympationt i armen hela dan och riva upp skinkan med rivjärnet.

    SvaraRadera
  8. Klantigt!

    Men du, grattis som fan på 30-årsdagen! Hoppas den blir grym!

    SvaraRadera
  9. Nejje! det ser ont ut, kunde man lyfta något som små lock?
    och grattis.

    SvaraRadera
  10. Aj som fan! Det där bekräftar ju bara att det är farligt med såna idrottsliga aktiviteter... ;-)

    Grattis så 30-årsdagen!!


    /Håkan

    SvaraRadera
  11. Grattis i efterskott! Välkommen till "rätt sida 30-strecket". Bli hel, amigo!

    /DP

    SvaraRadera